Przedszkole Nr 129
“Raj na Skarpie”
w Warszawie

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na październik

TEMAT TYGODNIA: „Leśni przyjaciele”

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych, opisywanie ich wyglądu oraz charakterystycznych cech.
  • Poszerzanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego i rozumienie konieczności dbania o nie.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doświadczeń podczas działalności artystycznej.
  • Swobodne przeliczanie w zakresie dostępnym dziecku. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
  • Aktywny udział dzieci w zabawach zorganizowanych z okazji Dnia Pomocy Zwierzętom.

TEMAT TYGODNIA: „Owocowy zawrót głowy”

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych, opisywanie ich wyglądu oraz charakterystycznych cech.
  • Poszerzanie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego i rozumienie konieczności dbania o nie.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doświadczeń podczas działalności artystycznej.
  • Swobodne przeliczanie w zakresie dostępnym dziecku. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

TEMAT TYGODNIA: „Dary ogrodu”

  • Rozpoznawanie warzyw za pomocą zmysłów.
  • Doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na szeregach i na powtarzających się szeregach rytmicznych.
  • Zachęcanie dzieci do próbowania warzyw i zjadania ich.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg cech.
  • Rozwijanie słownictwa.

TEMAT TYGODNIA: „Niemcy – Podróże przedszkolaka po krajach świata”

  • Poszerzanie wiedzy na temat kraju UE – Niemcy (położenie geograficzne, charakterystyczne budynki, muzyka, przemysł motoryzacyjny)
  • Poznanie symboli narodowych Niemiec (godło, flaga, hymn).
  • Posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi w języku niemieckim.
  • Przygotowywanie i degustowanie ciekawostek kulinarnych Niemiec.

TEMAT TYGODNIA: „Jestem bezpiecznym przedszkolakiem”

  • Zwrócenie uwagi na to komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
  • Poznanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze, placu zabaw i podczas kontaktu ze zwierzętami.
  • Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
  • Przypomnienie i utrwalenie nazw figur geometrycznych.