new_header

 

Tu jesteś:

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola nr 129 Raj na Skarpie

 

MISJA

  • Każde   DZIECKO  w naszym przedszkolu czuje się dobrze: jest bezpieczne, akceptowane i kochane
  • Wśród przyjaciół małych i dużych ma możliwość kontaktów z innymi i nauki zachowań społecznych, 
  • Może zdobywać wiedzę i umiejętności poprzez doświadczanie i przeżywanie

 

  • Może znajdować samopotwierdzenie, uczyć się podejmowania decyzji i uzasadniania swoich racji.

WIZJA  EDUKACYJNA

  • Pozwolić poznaćczłowiekowi prawdę o sobie
  • Obudzić, rozwinąći utrwalić w każdej jednostce ten zarodek twórczych uzdolnień, jaki ono ze sobą przynosi
  • Zmotywować rodziców do uczestniczenia w życiu przedszkolai współdecydowania o ważnych dla środowiska sprawach

 

IDEA KONCEPCJI

  • Stworzenie dzieciom środowiskaedukacyjnego sprzyjającego intensywnemu, wszechstronnemu rozwojowi w oparciu o aktywność twórczą, samopoznanie, poszukiwanie, rozwijanie zdolności i zainteresowań
  • Przygotowanie nauczycielido realizacji projektów edukacyjnych, sprzyjających twórczemu rozwojowi dzieci oraz aktywizacji środowiska lokalnego

 

Wizja wymaga urzeczywistnienia poprzez długofalowe cele i planya prezentowana koncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkola uwzględnia:

SZANSE

  • Efektywna promocja przedszkola w środowisku
  • Dobra, bieżąca wymiana informacji
  • Racjonalizacja zatrudnienia
  • Zwiększenie środków w budżecie na doskonalenie nauczycieli
  • Dobrze i rzetelnie realizowany plan współpracy ze szkołą podstawową
  • Organizacja porad specjalistów na terenie placówki
  • Pozyskiwanie środków na drobne, bieżące remonty
  • Pozyskiwanie środków na dofinansowanie imprez i uroczystości

ZAGROŻENIA

  • Niż demograficzny
  • Bliskość innych równorzędnych placówek przedszkolnych
  • Proces prywatyzacji przedszkoli
  • Niski budżet przedszkola
  • Podwyższanie opłaty stałej
  • Umożliwienie organizowania oddziałów ,,O” w pobliskich szkołach
  • Traktowanie przedszkoli przez organ prowadzący w taki sam sposób jak inne placówki bez uwzględnienia specyfiki pracy i funkcjonowania
  • Przejęcie 6-latków przez szkoły
  • Ograniczanie budżetu instytucji wspierających (diagnostyka, profilaktyka)
  • Brak systematycznego nadzoru policji nad mieniem placówki
  • Szukanie oszczędności kosztem dziecka

CELE OGÓLNE:

  • Wspieranie holistycznego rozwoju wychowanków i postawy otwarcia na świat – od inspiracji do twórczości
  • Integracja i promocja środowiska nauczycielskiego i lokalnego wokół projektów edukacyjnych wdrażanych w przedszkolu

Cele strategiczne

·         Wyzwalanie kreatywności u dziecipoprzez

·         doświadczanie,

·         eksperymentowanie

·          badanie.

·         kontynuacja programu Naturalna nauka języka – nowy model edukacyjny, zwrócenie uwagi na zespołowe współdziałanie dzieci podczas realizacji zintegrowanych treści programowych jako gwarancja optymalnej realizacji programu

·         Wprowadzanie nowych  metod współpracyz rodzicami w celu:

o    ujednolicenia oddziaływań,

o    uaktywnienia rodzin wychowanków poprzez uczestnictwo i współdecydowanie o różnych sprawach  przedszkola

·         Sprawnie działające wewnątrzprzedszkolne doskonalenie nauczycieli

·         Korelacja zadań doskonalenia z  celami programu rozwoju

 

 

 

 

Ewaluacja pracy przedszkola


1. Ewaluacja ma służyć:

  • Rozpoznawaniupotrzeb wszystkich grup zainteresowanych
  • Tworzeniuinstrumentów skutecznej komunikacji międzygrupowej
  • Uwzględnianiu komentarzy wszystkich zainterestesowanych grup
  • Zapobieganiuniekontrolowanej realizacji projektów i przedsięwzięć

2. Sposoby ewaluacji:

  • Analiza dokumentacji
  • Prowadzenie rozmów konsultacyjnych z przedstawicielami poszczególnych grup
  • Obserwacja
  • ankiety

Mierzenie jakości pracy placówki prowadzi się poprzez:

  • badanie skuteczności działania porównując osiągane wyniki z założonymi celami
  • diagnozowanierozwoju dzieci
  • diagnozowanie wybranych obszarów pracy przedszkola
  • zorganizowanie i systematyczny monitoring osiąganej jakości pracy placówki według ustalonych kryteriów
  • Hospitację,szczególnie diagnozującą

Dobrze skonstruowany plan strategiczny przedszkola umożliwia podniesienie jakości pracy placówki, jej rozwój , zadowolenie dzieci i rodziców, satysfakcję kadry i dyrektora.

 

stat4u