Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik
Temat (od 30 września do 4 października) - „Jesień w sadzie”
- przestrzeganie zasad obowiązujących podczas zabaw ruchowych
- wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- usprawnianie zmysłu równowagi i prawidłowej postawy ciała
- wprowadzanie dzieci w pogodny nastrój
- rozwijanie kontaktów społecznych u dzieci podczas zabawy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
- poznawanie właściwości owoców i układanie kompozycji w kąciku przyrody
- zapoznanie się z pojęciami największy i najmniejszy
- utrwalanie liczenia w zakresie 4.
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania owoców za pomocą zmysłom (smaku, zapachu, dotyku)
- rozwijanie procesów poznawczych u dzieci( spostrzegawczość)
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego u dzieci
Temat (od 7 do 11 października) - „Pani Jesień puka do drzwi”
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie dużej i małej motoryki
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w społecznie akceptowany sposób
- wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
- rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk
- wdrażanie do kształtowania umiejętności współdziałania w zespole
- wdrażanie do respektowania norm społecznych
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- wdrażanie do uważnego słuchania
- kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie mowy i myślenia
Temat (od 14 do 18 października) - „ Pani Jesień puka do drzwi”
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych
- wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
- rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania rzeczy i zjawisk
- kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie umiejętności określania kierunków i ułożenia przedmiotów w przestrzeni
Temat (od 21 25 października) - „Jestem zdrowym przedszkolakiem”
- doskonalenie umiejętności dbania o higienę
- wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia
- budowanie wzorca zdrowego stylu życia opartego na przestrzeganiu różnych zasad
- kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania stanów emocjonalnych i uczuć u siebie i innych osób
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób
- rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata
- uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych
- kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu
- rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
- rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
- doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy
- usprawnianie umiejętności przyczynowo-skutkowych
- rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów
- rozwijanie mowy i myślenia
Temat (od 28 do 31 października) - „Pani Jesień puka do drzwi”
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych
- rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
- Obszar emocjonalny
- odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
- dostrzeganie i nazywanie swoich emocji
- rozwijanie umiejętności pozytywnego postrzegania zjawisk i świata
- Obszar społeczny
- współdziałanie z grupą podczas różnych zabaw i okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom
- Obszar poznawczy
- rozwijanie mowy i myślenia
- wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie
- odtwarzanie prostych sekwencji przedmiotowych i czynnościowych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie
- przeliczanie elementów w dostępnym dla siebie zakresie