Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - luty 2022, okres feryjny
Tematy kompleksowe:
- Muzyczne zabawy
- W bajkowym świecie
Uczymy się:
- kodowania i dekodowania znaków, symboli,
- zabaw rytmicznych i gry na instrumentach oraz tańca, a także śpiewać piosenki,
- płynności ruchu, poczucia rytmu, reagowania na sygnały, wyczucia przestrzeni podczas zabaw i ćwiczeń rozwijających percepcję i pamięć wzrokową oraz słuchową,
- tworzyć zbiory elementów na postawie wybranej cechy: koloru lub/i wielkości, przeliczać elementy w zbiorach, porównywać liczebność, przeliczać o ile jest więcej, o ile jest mniej,
- konstruować gry planszowe,
- wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne typu: kalkowanie, ćwiczenia ruchowo - graficzne, ćwiczenia płynności ruchów poprzez kreślenie elementów literopodobnych itp.,
- tworzyć zagadki pantomimiczne i muzyczne w oparciu o treść bajki,
- rozwiązywać zagadki dźwiękowe,
- logicznego myślenia, rozwiązując zagadki związane z literaturą dziecięcą, tematyką przyrodniczą,
- rozumieć przyczyny powstawania rożnych zdarzeń oraz sytuacji i próbujemy przewidywać ich skutki,
- prowadzić doświadczenia badawcze i wyciągać wnioski,
- wyrażać swoje zdanie na określony temat i słuchać z uwagą innych osób,
- opisywać własne odczucia,
- rozróżniać dobro od zła, podając przykłady właściwego oraz niewłaściwego zachowania,
- odczytywać globalnie wyrazy,
- uważnie słuchać opisu słownego i łączyć go z treścią obrazka,
- definiować pojęcia,
- tworzyć historyjki i dostrzegać związki przyczynowo skutkowe, sporządzać rysunkowe notatki,
- tworzyć własne książki (układanie fabuły, formułowanie podpisów do obrazków),
- wierszy i interpretowania ich treści z wykorzystaniem samodzielnie przygotowanych sylwet,
- myślenia kreatywnego, tworząc analogie i metafory oraz dokonując transformacji różnych elementów,
- dbania o nasz księgozbiór grupowy, naprawiając zniszczone książki, porządkując codziennie kącik czytelniczy,
- orientacji przestrzennej i wykonujemy ćwiczenia usprawniające lateralizację,
- szybkości, skoczności, zwinności i zręczności podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych,
- samodzielne lub zespołowe rozwiązywać zadania o zróżnicowanym stopniu trudności,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych, podczas zabaw teatralnych, plastycznych i badawczych.