Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - miesiąc marzec
Temat kompleksowy: Awantura w szafie
Uczymy się:
- jak możemy przechowywać swoje rzeczy w szafie,
- dbać o ład i porządek w szafie i na swojej półce,
- podejmowania różnych działań z zakresu samoobsługi,
- pomagać w czynnościach porządkowych prowadzonych przez dorosłych,
- zwracać uwagę na ubiór oraz piękno i estetykę najbliższego otoczenia,
- naśladować w zabawie czynności pracujących ludzi,
- na czym polega i czemu służy praca krawcowej,
- ubierać się stosownie do pory roku,
- doskonalić aparat artykulacyjny w toku różnorodnych zabaw,
- wyrażać swoje przeżycia wewnętrzne w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej i plastycznej,
- pracować zespołowo.
Temat kompleksowy: Wiosno przyjdź!
W tym tygodniu będziemy:
- obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie,
- układać prognozę pogody i poznamy znaczenia przysłowia W marcu jak w garncu,
- słuchać i śpiewać piosenki,
- tworzyć teatrzyk pacynkowy,
- poznawać pierwsze wiosenne kwiaty,
- układać obrazki w historyjkę obrazkową i ją omawiać,
- ćwiczyć właściwy tor oddechowy,
- słuchać utworów literackich i prowadzić dyskusje na ich temat,
- uwalniać negatywne emocje i radzić sobie z przegraną,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- czerpać przyjemność ze wspólnie wykonanego zadania,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych,
- śpiewać piosenki,
- łączyć elementy w pary,
- dekodować znaki,
- przeliczać elementy i notować wyniki na tablicy,
- używać pojęć: więcej, mniej
- rozwiązywać zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe,
- poznawać nowe techniki plastyczne i rozwijać wyobraźnię twórczą.