Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, wrzesień 2021

Tematy kompleksowe omawiane we wrześniu:     

1.Nasza sala, nasze zasady

2.Nasze wakacje

3.Żegnamy lato – witamy jesień

 

Zadania wynikające z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu:

  • doświadczanie różnych sposobów zagospodarowania czasu w przedszkolu,
  • samodzielne zagospodarowywanie czasu oraz przestrzeni podczas działań swobodnych,
  • doświadczanie współodpowiedzialności za zabawki i inne wspólne przedmioty oraz miejsca,
  • podejmowanie czynności samoobsługowych i porządkowych,
  • wskazywanie, jakie konsekwencje dla innych, niosą zachowania nieakceptowane (płacz tych osób, smutek, zmartwienie),
  • wyjaśnianie powiedzenia: Nie rób drugiemu, co tobie niemiłe,
  • dostrzeganie i określanie wartości innych, niezależnie od jakichkolwiek ich odrębności,
  • rozmowy na temat konieczności przestrzegania umów i zasad,
  • określanie zasad i norm regulujących życie w grupie w sali zajęć i ogrodzie przedszkolnym,
  • przypomnienie kodeksu grupowego,
  • poznawanie i stosowanie zasad dbałości o narządy zmysłów (np.: ograniczanie hałasu, dbanie o wzrok, nienadwyrężanie głosu),
  • poznawanie różnych regionów, wyszukiwanie i określanie charakterystycznych dla regionów cech,
  • poznawanie legend związanych z różnymi regionami,
  • poznawanie i zaznaczanie na mapie ważniejszych miast, rzek i interesujących miejsc,
  • określanie, co to znaczy Polska, Polak,
  • rozpoznawanie i określanie symboli narodowych,
  • oglądanie, opisywanie, samodzielne wykonywanie symboli związanych z miejscem pobytu wakacyjnego,
  • obserwowanie i określanie charakterystycznych cech zmieniających się pór roku,
  • analizowanie i określanie zachowań zwierząt, związanych ze zmieniającymi się porami roku,
  • obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych,
  • wielozmysłowe poznawanie, nazywanie i określanie różnych gatunków roślin,
  • porównywanie całych roślin lub ich wybranych części (owoców, liści, kwiatów),
  • porównywanie owoców i warzyw dostępnych w sklepie ze zdjęciami i ilustracjami pokazującymi ich dojrzewanie w naturalnym środowisku,
  • klasyfikowanie warzyw, owoców, kwiatów, liści według różnych kryteriów,
  • prowadzenie indywidualnych obserwacji i badań,
  • poszukiwanie w książkach i albumach różnorodnych informacji o roślinach i zwierzętach,
  • podejmowanie wypowiedzi w różnych sytuacjach:
    • rozmowa,
    • formułowanie własnych sądów,
    • przekonywanie,
    • opowiadanie,
    • odpowiedzi na pytania,
    • prośby, rozkazy, pytania,
  • wyrażanie swoich przeżyć za pomocą rysunku, języka ciała, ustalonych sygnałów,
  • wskazywanie sytuacji, w których umiejętność czytania jest nieodzowna,
  • uczestniczenie w różnorodnych działaniach, którym towarzyszy odczucie chęci zdobycia umiejętności czytania,
  • próby domyślania się na podstawie kontekstu, co oznacza dany wyraz,
  • odczytywanie znaczenia znaków i symboli graficznych, samodzielne ich sporządzanie,
  • stosowanie umownych znaków i symboli w różnych sytuacjach,
  • wykonywanie zadań dotyczących analizy i syntezy słuchowej,
  • wykonywanie różnorodnych działań doskonalących analizę i syntezę wzrokową oraz sprawności manualne,
  • wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • liczenie przedmiotów lub osób w różnych naturalnych sytuacjach, bez ograniczania zakresu liczenia,
  • rozpoznawanie prawidłowego od błędnego sposobu liczenia,
  • określanie liczby obiektów,
  • porównywanie liczebności zbiorów (więcej, mniej, tyle samo),
  • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,
  • mierzenie osób, przedmiotów, odległości z wykorzystywaniem różnych miar,
  • zabawy z wykorzystaniem układanek geometrycznych,
  • zabawy przy muzyce,
  • słuchanie piosenek przeznaczonych dla dzieci,
  • śpiewanie samodzielne i w grupie,
  • zabawy ruchowe oparte na tekstach piosenek,
  • wykonywanie prac plastycznych na określony temat, określonymi technikami,
  • inscenizowanie znanych utworów, zabawy z elementami pantomimy i dramy,
  • rozmowy na temat usłyszanych utworów, dzielenie się z innymi przeżyciami związanymi z ich odbiorem,
  • obserwowanie, odczuwanie i określanie różnych rodzajów ruchu (bieg, marsz, skoki, czworakowanie, pełzanie),
  • uczestnictwo w różnego rodzaju grach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych organizowanych przez nauczyciela:
  • planowanie i ocenianie swoich działań i wytworów,
  • uczestnictwo w planowaniu wspólnych przedsięwzięć,
  • uczestniczenie w sytuacjach pozwalających na współdecydowanie (np.: ubiór, aranżacja sali, dekorowanie jej, wybór zabawek, wybór hasła dnia),
  • uczestniczenie w nowych sytuacjach pozwalających na poznawanie swoich możliwości.