Kadra
Dyrektorem przedszkola jest mgr Marzena Kostyra.
Dyrektor przedszkola przyjmuje rodziców i interesantów w godzinach pracy przedszkola po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania.
Personel placówki liczy 18 osób: 9 pedagogów wychowania przedszkolnego, w tym logopedę i nauczyciela umuzykalnienia oraz 9 - osobowy personel administracyjno-obsługowy.
Kadra pedagogiczna przedszkola spełnia wszystkie wymagania kwalifikacyjne, które są zgodne z przepisami prawa oświatowego. Ponadto cały zespół pedagogiczny stale doskonali swoje umiejętności.
Wśród 10 zatrudnionych nauczycieli jest:
5 posiadających stopień nauczyciela dyplomowanego,
1 posiadający stopień nauczyciela mianowanego,
3 posiadających stopień nauczyciela kontraktowego.
Nauczyciele to osoby twórcze, kompetentne, otwarte na dzieci i ich problemy.
Zadania nauczycieli wynikające z Ustawy – Karta Nauczyciela:
- rzetelne realizowanie zadań związanych z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: opiekuńczą, wychowawczą i dydaktyczną, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole,
- wspieranie każdego dziecka w jego rozwoju,
- dążenie do pełni rozwoju osobowego dziecka,
- kształcenie i wychowywanie dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w atmosferze szacunku dla każdego człowieka,
- współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci,
- planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo – dydaktycznej oraz odpowiadanie za jej jakość.
Szczegółowe zadania nauczycieli znajdują się w Statucie przedszkola.
Logopeda
Zadania logopedy:
- prowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy dzieci, w tym mowy głośnej,
- diagnozowanie logopedyczne oraz, odpowiednio do jego wyników, udzielanie pomocy logopedycznej poszczególnym dzieciom z trudnościami w uczeniu się, we współpracy z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z dzieckiem;
- prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej dla dzieci, w zależności od rozpoznanych potrzeb,
- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem dziecka,
- uczestniczenie w pracach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
W ciągu roku szkolnego specjaliści organizują dyżury na terenie przedszkola dla chętnych rodziców.