Rozkład dnia
RANEK
7.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola, przebywanie wszystkich w jednej z sal. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów wszystkich przybyłych dzieci
8.00 - 8.45 Zabawy integrujące grupę; zajęcia w zespołach i indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań; działania wspomagające rozwój dziecka; ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę); prowadzenie obserwacji; zabawy poranne
8.45 - 9.00 Gimnastyka poranna. Przygotowanie do śniadania.
9.00 - 9.30 Śniadanie.
9.30 - 10.30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne:
ZAJĘCIA PLANOWE
- Zajęcia dla całej grupy- zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych
- Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci: prowadzone w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy , nabywaniu , doskonaleniu umiejętności dzieci.
- Zajęcia w kącikach zainteresowań, prowadzone w zależności od potrzeb, zaciekawień i możliwości dzieci - realizowane w ciągu dnia obejmują: - sytuacje edukacyjne - zajęcia zespołowe lub indywidualne ze wsparciem nauczyciela oraz samodzielną pracę dziecka ze wsparciem nauczyciela - projektowane zadania uwzględniają indywidualny rozwój dziecka).
- Aktywność twórcza dziecka o charakterze plastycznym, dramatycznym, ruchowym, muzycznym.
10.30 - 12.00 Przygotowanie do wyjścia. Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali ( przy niepogodzie), zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.Powrót do budynku przedszkola.
12.00 - 12.30 Przygotowanie do obiadu
12.30 - 13.00 Obiad
13.00 - 14.00 Odpoczynek po obiedzie, czas na relaksacje, zajęcia ponadprogramowe
14.00 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 14.45 Podwieczorek
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
14.45 - 17.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości; słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ew. słuchanie czytanych fragmentów książek); zabawy w kącikach zainteresowań; podsumowanie dnia; czynności porządkowe).