Rozkład dnia
RANEK
7.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola (przebywanie wszystkich w jednej z sal). Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów wszystkich przybyłych dzieci.
8.00 - 8.30 Zabawy integrujące grupę; zajęcia w zespołach i indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań; działania wspomagające rozwój dziecka; ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę); prowadzenie obserwacji; zabawy poranne
8.30 - 8.45 Gimnastyka poranna/zabawa ruchowa. Przygotowanie do śniadania.
8.45 - 9.15 Śniadanie
ZAJĘCIA PLANOWE
9.15 - 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe i indywidualne:
- Zajęcia dla całej grupy- zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych
- Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci: prowadzone w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się, koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy i jej nabywaniu, doskonaleniu umiejętności dzieci.
- Zajęcia w kącikach zainteresowań, prowadzone w zależności od potrzeb, zaciekawień i możliwości dzieci - realizowane w ciągu dnia obejmują: sytuacje edukacyjne - zajęcia zespołowe lub indywidualne ze wsparciem nauczyciela oraz samodzielną pracę dziecka ze wsparciem nauczyciela - projektowane zadania uwzględniają indywidualny rozwój dziecka).
- Aktywność twórcza dziecka o charakterze plastycznym, dramatycznym, ruchowym, muzycznym.
10.45 - 12.30 Przygotowanie do wyjścia. Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali (przy niepogodzie), zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.Powrót do budynku przedszkola.Przygotowanie do obiadu.
12.30 - 13.00 Obiad
13.00 - 14.15 Odpoczynek po obiedzie, czas na relaksację, zajęcia ponadprogramowe, zajęcia indywidualne lub zespołowe, zabawy w kącikach edukacyjnych.
14.15 - 14.30 Czynności porządkowe, rozmowy podsumowujące dzień, przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 14.45 Podwieczorek
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
14.45 - 17.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości; słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (lub słuchanie czytanych fragmentów książek); zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań w sali (przy niepogodzie), podsumowanie dnia; czynności porządkowe.