Zadania przedszkola
Dbamy o to, aby dzieci po ukończeniu edukacji w naszym przedszkolu, zgodnie z zaleceniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego, osiągnęły następujące umiejętności:
w sferze zdrowotnej
- wykazywały się aktywnością i sprawnością ruchową;
 - znały różne dyscypliny sportowe;
 - znały znaczenie codziennej gimnastyki i znali ćwiczenia gimnastyczne;
 - miały dobrą orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni;
 - miały dobrą koordynację wzrokowo- słuchowo-ruchową;
 - miały wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
 - potrafiły poruszać się na drodze z zachowaniem zasad ruchu drogowego;
 - wiedziały, co oznacza "zdrowy styl życia"
 - znały piramidę zdrowego żywienia i potrafiły zdrowo się odżywiać;
 - miały świadomość odpowiedzialności za stan swojego zdrowia;
 - dbały o higienę osobistą oraz estetykę i czystość swojego otoczenia.
 
w sferze emocjonalnej
- informowały o swoich potrzebach;
 - rozpoznawały i szanowały potrzeby innych;
 - nazywały uczucia, wyrażały je w formie werbalnej i niewerbalnej;
 - radziły sobie w sytuacjach trudnych ;
 - świadomie podejmowały działania wywołujące reakcje akceptowane społecznie;
 - potrafiły dokonywać wyborów i odpowiadać za skutki podjętych działań;
 - były świadome własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji.
 
w sferze kontaktów społecznych
- znały i rozumiały swoje prawa i prawa innych;
 - przestrzegały obowiązujących reguł i zasad współżycia w grupie;
 - szanowały wspólne dobro;
 - stosowały formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach;
 - samodzielnie nawiązywały kontakty z rówieśnikami;
 - współdziałały w grupie rówieśniczej;
 - potrafiły dokonać autoprezentacji;
 - chętnie i aktywnie uczestniczyły w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne, twórcze i badawcze;
 - rozwiązywały sytuacje konfliktowe drogą dyskusji i negocjacji;
 - dostrzegały i szanowali wartości uznawane społecznie - prawda, dobro, piękno;
 - jasno wyrażały swoje poglądy;
 - były asertywne.
 
w sferze kontaktów ze światem
- znały nazwę i symbole narodowe swojego kraju i krajów będących w UE;
 - posiadały wiedzę z zakresu historii i dnia dzisiejszego swojego miasta, kultury, sztuki, tradycji ludowej swojego regionu i kraju;
 - były wrażliwe na piękno i bogactwo otaczającego świata;
 - rozpoznawały i nazywały ekosystemy, rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne;
 - dostrzegały i rozumiały współzależności - równowaga biologiczna;
 - samodzielnie obserwowały, badały i eksperymentowały w zakresie przyrody ożywionej i nieożywionej - jasno precyzowały swoje doświadczenia;
 - znały zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody, świadomie podejmowały działania na rzecz środowiska i jego ochrony;
 
w sferze umysłowej
- potrafiły porozumiewać się w języku polskim i angielskim;
 - posiadały bogaty zasób słownictwa, przekazywały swoje doświadczenia, wrażenia, potrzeby w sposób komunikatywny;
 - poprawnie i komunikatywnie wypowiadały się w różnych sytuacjach z zachowaniem poprawności gramatycznej i ortofonicznej: wyrażały życzenia, pytania, własne sądy i oceny;
 - dokonywały analizy i syntezy, porównywały, klasyfikowały na materiale obrazkowym, werbalnym i abstrakcyjnym;
 - posiadały zdolność rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów;
 - dokonywały operacji analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej sylab, liczyły w zakresie własnych możliwości, wyznaczały wyniki dodawania i odejmowania na konkretach i w pamięci;
 - klasyfikowały przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech;
 - określały i porównywały cechy jakościowe i ilościowe, formułowały wnioski, dostrzegały regularności czasowe, jakościowe i ilościowe;
 - prawidłowo posługiwały się narzędziami pisarskimi i plastycznymi, kreśliły w miarę płynne i ciągłe kształty na płaszczyźnie i w przestrzeni;
 - odwzorowywały i odtwarzały kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu;
 - wykorzystywały zdobytą wiedzę do dalszego rozwoju, były kreatywne i twórcze;
 - chętnie podejmowały nowe zadania i doprowadzały je do końca.
 
