Zamierzenia wychowawcze-dydaktyczne na listopad
- poznanie pojęcia „wolność”;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
- budowanie poczucia tożsamości narodowej,
- zachęcanie do szanowania odmienności innych,
- poznanie różnych rodzajów domów,
- poszerzanie doświadczeń językowych,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie pamięci,
- uświadomienie niebezpieczeństwa związanego z oddaleniem się od osoby dorosłej w mieście,
- poznanie określeń opisujących wysokość różnych budynków i przedmiotów, posługiwanie się określeniami „wysoki – niski”,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywanego zadania,
- poznanie dźwięków o różnej wysokości,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do utrzymania ładu i porządku w sali przed zabawą, po zabawie i w jej trakcie,
- zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- rozwijanie pamięci wzrokowej,
- nauka racjonalnego gospodarowania klejem podczas wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu,
- usystematyzowanie wiadomości na temat pojęcia „wolność”,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- uwrażliwienie na potrzeby innych,
- poznanie nazwy stolicy Polski i jej symbolu,
- wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery,
- poznanie różnych krajobrazów występujących w Polsce,
- rozbudzanie zainteresowania pięknem przyrody,
- nauka nazw wybranych kolorów w języku angielskim,
- poznawanie polskich symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
- rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu,
- rozbudzanie postawy patriotycznej i miłości do ojczyzny,
- doskonalenie umiejętności działania według instrukcji słownej,
- zachęcanie do samodzielnego wykonywania pracy plastycznej,
- rozwijanie cierpliwości i koncentracji na wykonywanym zadaniu,
- poznanie wartości „kreatywności”,
- rozwijanie wyobraźni,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych,
- rozwijanie pamięci słuchowej,
- budzenie empatii,
- poznanie psich zachowań i nawyków oraz sposobów właściwej opieki nad psem,
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 1–4,
- utrwalanie liczebników w języku angielskim,
- budzenie odpowiedzialności za posiadane w domu zwierzę,
- poznanie wybranych wiadomości na temat kotów,
- kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej,
- zachęcanie do pomagania sobie nawzajem podczas wykonywania zadań,
- poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest kreatywność,
- kształtowanie twórczej, aktywnej postawy,
- rozwijanie motoryki małej,
- zachęcanie do aktywnego poznawania otaczającej rzeczywistości poprzez działania własne,
- poznanie cech wiatru,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej,
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
- poznanie nowych słów w języku angielskim: wind, silence,
- tworzenie warunków do zdobywania nowych doświadczeń językowych,
- zapoznanie z pojęciem „rytmu” w matematyce,
- zachęcanie do przestrzegania kodeksu grupy, a w szczególności do zachowania ciszy podczas wykonywania zadań grupowych,
- poznanie różnych rodzajów deszczu i sposobów jego naśladowania,
- zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań,
- poznanie wyglądu i brzmienia wybranych instrumentów muzycznych,
- wdrażanie do zgodnej współpracy w grupach podczas wykonywania pracy plastycznej i dzielenia się materiałami.