Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, marzec

Tematy kompleksowe realizowane w marcu:

  • Kosmiczne podróże
  • Marcowa pogoda

Zadania wynikające z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu

Dziecko poprzez proponowane aktywności:

  • określa i opisuje charakterystyczne dla danej pory roku zjawiska atmosferyczne: odwilż, pływająca kra, zamarzanie wody, mgła, deszcz, burza itp.,
  • rozumie prognozę pogody i ubiera się adekwatnie do pogody,
  • obserwuje przyrodę i dostrzega zachodzące w niej zmiany,
  • układa prognozę pogody i poznaje znaczenia przysłowia W marcu jak w garncu,
  • tworzy teatrzyk pacynkowy,
  • poznaje pierwsze wiosenne kwiaty,
  • układa obrazki w historyjkę obrazkową i ją omawia,
  • analizuje, jakie warunki są potrzebne do wzrostu rośliny, obserwuje wzrost rośliny, np. dokonuje prostego pomiaru jej wysokości,
  • posługuje się prawidłowo, w dostępnym dla siebie zakresie, liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozumie ich znaczenie,
  • układa przedmioty według podanej kolejności, numeruje miejsca,
  • intencjonalnie klasyfikuje, tworzy zbiory, kolekcje przedmiotów, obiektów według cech wspólnych percepcyjnych i funkcjonalnych,
  • bierze udział w zabawach związanych z konstruowaniem (z rożnych materiałów), tworzeniem kompozycji i rożnych obrazków z poznanych płaskich figur geometrycznych i brył,
  • rozbudowuje rysunek postaci człowieka, zwracając uwagę na szczegóły,
  • poznaje różnice w spostrzeganiu otoczenia z rożnych punktów widzenia: własnego i drugiej osoby,
  • porównuje schemat własnego ciała ze schematem innych osób, wskazuje i nazywa podobieństwa i różnice,
  • w sposób zamierzony porusza się w otoczeniu, rozumie i prawidłowo określa położenie przedmiotów względem siebie,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach opartych na wrażeniach słuchowych, słuchowo-wzrokowych i ruchowych,
  • wspólnie planuje działania i zgodnie współdziała z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
  • wypowiada się na forum grupy,
  • prezentuje i ocenia własne wytwory na forum grupy,
  • doskonali umiejętności taneczne w grupowych zabawach rytmicznych i tanecznych: reaguje na zmiany tempa i dynamiki utworu, dostosowując formę ruchu, naśladuje i odtwarza podstawowe kroki taneczne,
  • samodzielnie i w grupie śpiewa poznane piosenki,
  • stara się tworzyć prace, wykorzystując rożne techniki plastyczne:
  • poznaje rożne rodzaje materiałów, doświadcza dotykowo rożnej faktury i powierzchni,
  • rysuje kredkami (świecowymi, pastelami),
  • maluje farbami plakatowymi, używając do malowania rożnej grubości i twardości pędzli, słomek, gąbki itp.,
  • wykonuje według wzoru i według własnego pomysłu kompozycje płaskie i przestrzenne: wydzieranki, wycinanki z papieru, kompozycje z  wykorzystaniem surowców wtórnych, gotowych elementów geometrycznych, szablonów,
  • naśladuje i tworzy samodzielnie prace i kompozycje z mas plastycznych,
  • ćwiczy nacisk i napięcie dłoni, płynność i dokładność ruchu, sprawność w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej.