Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, marzec
- poznanie nowej wartości „dociekliwość”,
- rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,
- poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
- poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,
- poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
- wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów,
- poznanie korzyści płynących z bycia dociekliwym,
- zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem,
- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,
- poznanie właściwości magnesu,
- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej,
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych,
- poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego,
- rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zachęcanie do eksperymentowania z własnym głosem,
- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk,
- integracja grupy rówieśniczej,
- poznanie wartości „szczerość”,
- kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
- zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy,
- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku,
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań,
- uwrażliwienie na piękno przyrody,
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,
- poznanie cech marcowej pogody,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”,
- kształtowanie postaw moralnych,
- zachęcanie do prawdomówności,
- poznanie cech krajobrazu wiejskiego,
- poznanie zwierząt żyjących na wsi,
- budowanie wiary we własne siły,
- poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego,