Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na luty

  • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
  • rozumienie pojęcia czyste powietrze;
  • wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
  • poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
  • rozumienie pojęć przyrodniczych;
  • ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
  • odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
  • doskonalenie spostrzegawczości;
  • kształtowanie poszanowania dla środowiska;
  • rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
  • wdrażanie do przestrzegania reguł;
  • poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
  • ćwiczenie rozróżniania kolorów;
  • nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
  • doskonalenie kompetencji językowych;
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
  • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
  • nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
  • ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
  • zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;
  • dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
  • budzenie wrażliwości muzycznej;
  • zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
  • rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
  • rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
  • kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
  • wyrażanie samoekspresji w różnych formach aktywności;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • ćwiczenie umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników;
  • nabieranie odwagi w kontaktach językowych z ludźmi odmiennej narodowości;
  • nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem;
  • doskonalenie umiejętności zapamiętywania;
  • umiejętność wykorzystania własnych zdolności podczas zabaw;
  • próba rozumienia zjawiska rozchodzenia się fal dźwiękowych;
  • ozwijanie umiejętności odtwarzania rytmu i melodii głosem i ruchem;
  • rozwijanie zamiłowania do śpiewu i zabaw rytmicznych;
  • zapoznanie z pojęciem maska karnawałowa;
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności podczas przygotowywania maski;
  • czerpanie satysfakcji z zabaw plastycznotechnicznych;
  • poznanie zawodu fryzjera oraz przedmiotów używanych w trakcie pracy;
  • nabywanie odwagi;
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • doskonalenie umiejętności językowych;
  • wzbogacanie słownictwa o wyrazy związane z karnawałem;
  • ćwiczenie uważnego słuchania poleceń i stosowania się do nich;
  • nazywanie dekoracji karnawałowych i odróżnianie ich kształtów;
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej;
  • ćwiczenie w układaniu, odtwarzaniu rytmów;
  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
  • dostosowanie ruchów tanecznych do tempa;
  • wyzwalanie naturalnej ekspresji w tańcu;
  • pobudzanie percepcji wzrokowej i dotykowej;
  • rozwój umiejętności manualnych;
  • doświadczanie pracy z różnorodnym materiałem.
  •