Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, luty 2024
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.
Tematy kompleksowe:
- Wesoły karnawał
- Mały badacz
- Śnimy i marzymy
Temat kompleksowy: WESOŁY KARNAWAŁ
Będziemy:
- rozmawiać o zwyczajach związanych z karnawałem,
- zdobywać doświadczenia w wydobywaniu dźwięków i rozwijać wrażliwość słuchową,
- uczestniczyć w zabawach tanecznych, np.: taniec piratów, księżniczek i ruchowych,
- wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne, np. rysować linie spiralne na podstawie działań badawczych,
- uczestniczyć w zabawach dydaktycznych rozwijających pamięć i percepcję wzrokową i słuchową, np. kolorować obrazki zgodnie z podaną instrukcją,
- porównywać i szacować długość serpentyn (czy są tej samej długości i która jest dłuższa) i utrwalać pojęcia: dłuższy, krótszy,
- tworzyć zbiory na postawie jednej wybranej cechy: koloru lub wielkości i przeliczać elementy w zbiorach,
- odtwarzać proste ciągi rytmiczne oraz kontynuować je; dekodować symbole przedstawione na obrazkach i kontynuować je w danym układzie regularności,
- omawiać utwory literackie i prowadzić rozmowy na ich temat;
- wyciągać wnioski z obserwowanych wydarzeń, wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- rozwiązywać i tworzyć zagadki pantomimiczne,
- wymyślać konkursy na bal karnawałowy,
- tworzyć wspólnie książeczkę „Baloniki” i robić maski karnawałowe,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych.
Temat kompleksowy: MAŁY BADACZ
Uczymy się:
- klasyfikować kolorowe plamy ze względu na kolor, wielkość, kształt,
- samodzielnie dokonywać wyborów,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- wyciągnąć wnioski z obserwowanych wydarzeń,
- odtworzyć proste ciągi rytmiczne oraz kontynuować je,
- kolorować obrazki zgodnie z podaną instrukcją,
- rysować linie spiralne na podstawie działań badawczych,
- omawiać utwory literackie i prowadzić rozmowy na ich temat,
- układać ilustracje według chronologii wydarzeń,
- generować pomysły dotyczące wykorzystanie balonika jako instrumentu,
- dekodować symbole przedstawione na obrazkach i kontynuować je w danym układzie regularności,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych.
Temat kompleksowy: ŚNIMY I MARZYMY
Będziemy:
- rozmawiać o snach i marzeniach,
- szukać odpowiedzi na pytanie: Co nam daje sen?
- układać historyjki obrazkowe, zwracając uwagę na przebieg wydarzeń,
- rozwiązywać i tworzyć zagadki pantomimiczne, bawić się, tworząc teatr cieni,
- wymyślać tytuły do obrazów i własnych rysunków i dekodować symbole przedstawione na obrazkach,
- ćwiczyć percepcję i pamięć słuchową, wzrokową i dotykową,
- omawiać utwory literackie i prowadzić rozmowy na ich temat,
- tworzyć ilustracje ruchowe i graficzne do treści wiersza,
- wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne, np. rysować linie spiralne na podstawie działań badawczych, malować palcami,
- tworzyć zbiory na postawie jednej wybranej cechy: koloru lub wielkości i przeliczać elementy w zbiorach,
- odtwarzać i kontynuować proste ciągi rytmiczne,
- wyciągać wnioski z obserwowanych wydarzeń,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy.