Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, maj 2024
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
- Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt egzotycznych.
- Budzenie zainteresowania zwierzętami żyjącymi na łące, w ogrodzie przedszkolnym.
- Pogłębianie więzi emocjonalnej z rodziną, wyrażanie swoich uczuć w stosunku
do najbliższych.
Temat - Zwierzęta egzotyczne
Zadania:
- utrwalenie i poszerzenie wiadomości nt. zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie wyobraźni,
- poznawanie różnorodnych utworów literackich zawierających elementy humoru,
- doskonalenie wymowy dzieci - ćwiczenia narządów mowy i prawidłowego oddechu,
- rozwijanie sprawności ruchowej (sprawności i zwinności),
- reagowanie odpowiednio na sygnały muzyczne,
- naśladowanie ruchem zachowania zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zagadek słownych i pantomimicznych,
- przestrzeganie umów i zasad obowiązujących w grupie,
- czerpanie radości ze wspólnych zabaw z rówieśnikami.
Temat – Moja mama i mój tata
Zadania:
- uświadomienie dzieciom roli rodziców w ich życiu.
- zachęcanie do wypowiedzi na temat swoich rodziców, ich wyglądu, upodobań i czynności domowych
- wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
- sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie.
- wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych.
- wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.
- udział w planowaniu i organizacji uroczystości (od pomysłu do realizacji) – wykonanie, przy współudziale nauczyciela, drobnych prezentów dla domowników.
Temat – Zielona łąka
Zadania:
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
- poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku(motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężenie uprzedzeń i niechęci.
- wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
- tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- tworzenie okazji do nawiązania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.