Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, marzec 2024

Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.

Tematy kompleksowe:

  1. Awantura w szafie
  2. Mapa pogody
  3. Wielkanocne zwyczaje

 

Temat kompleksowy: Awantura w szafie

Uczymy się:

  • jak możemy przechowywać swoje rzeczy w szafie,
  • dbać o ład i porządek w szafie i na swojej półce,
  • podejmowania różnych działań z zakresu samoobsługi,
  • pomagać w czynnościach porządkowych prowadzonych przez dorosłych,
  • zwracać uwagę na ubiór oraz piękno i estetykę najbliższego otoczenia,
  • naśladować w zabawie czynności pracujących ludzi,
  • na czym polega i czemu służy praca krawcowej,
  • ubierać się stosownie do pory roku,
  • doskonalić aparat artykulacyjny w toku różnorodnych zabaw,
  • tworzyć zbiory na postawie jednej wybranej cechy: koloru lub wielkości i przeliczać elementy w zbiorach,
  • klasyfikować e obiekty według długości, wyodrębnianie elementów do policzenia według wskazanych cech,
  • omawiać utwory literackie i prowadzić rozmowy na ich temat,
  • wyrażać swoje przeżycia wewnętrzne w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej i plastycznej,
  • pracować zespołowo.

Temat kompleksowy: Mapa pogody

Będziemy:

  • obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • układać prognozę pogody i poznamy znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”,
  • słuchać i śpiewać piosenki,
  • tworzyć teatrzyk z wykorzystaniem sylwet i pacynek,
  • poznawać pierwsze wiosenne kwiaty,
  • układać obrazki w historyjkę obrazkową i ją omawiać,
  • ćwiczyć właściwy tor oddechowy,
  • słuchać utworów literackich i prowadzić dyskusje na ich temat,
  • odtwarzać ruchem treść opowiadania,
  • formułować wnioski z prowadzonych obserwacji przyrodniczych,
  • porządkować obrazki według określonej zasady,
  • zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
  • czerpać przyjemność ze wspólnie wykonanego zadania,
  • uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych,
  • śpiewać piosenki, odtwarzać swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki,
  • łączyć elementy w pary, dekodować znaki,
  • przeliczać elementy i notować wyniki na tablicy,
  • używać pojęć: więcej, mniej, tyle samo,
  • odtwarzać i tworzyć proste ciągi rytmiczne oraz kontynuować je;
  • odgadywać zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe,
  • poznawać nowe techniki plastyczne i rozwijać wyobraźnię twórczą.

 

Temat kompleksowy: Wielkanocne zwyczaje

Będziemy:

  • prowadzić rozważania na temat wielkanocnych zwyczajów,
  • rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, dopełniając opowieść,
  • rozwijać percepcję słuchową i wzrokową oraz pamięć, uczestnicząc w różnych zabawach,
  • rozwiązywać zagadki słowne i obrazkowe,
  • rozróżniać i stosować pojęcia określające położenie obiektów w przestrzeni: na, pod, obok, przed, za, obok, między,
  • uczestniczyć w ćwiczeniach pantomimicznych i innych formach teatralnych,
  • rozwijać kreatywność uczestnicząc w ćwiczeniach myślenia twórczego (np.: „rozmowy świąteczne”, „jajko z kurą się kłóciło, pierwsze na świecie było...”),
  • rozwijać myślenie krytyczne poprzez zabawy logiczne,
  • współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
  • uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych, rozwijać małą motorykę,
  • wypowiadać się na forum grupy.