Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na kwiecień

Tematy kompleksowe:

  1. Święta, święta biją dzwony
  2. Wielkanoc
  3. Z kulturą za pan brat
  4. Jestem kulturalny

 

  • poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
  • nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
  • uwrażliwianie na tradycję;
  • kultywowanie tradycji przygotowanie koszyka do poświęcenia;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej podczas układania produktów w koszyku;
  • nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji;
  • kształcenie umiejętności respektowania poleceń;
  • poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych;
  • kształtowanie wrażliwości na barwę instrumentu;
  • rozwijanie zdyscyplinowania podczas wspólnego muzykowania;
  • rozwijanie umiejętności przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków;
  • rozwijanie możliwości percepcyjnych;
  • naśladowanie czynności z życia codziennego;
  • zdobywanie wiedzy o wsi i jej mieszkańcach, odróżnianie miasta od wsi;
  • dzielenie się wiedzą z innymi ludźmi;
  • rozbudzanie szacunku do różnych grup społecznych, odmienności kultur;
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy;
  • wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków;
  • ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi;
  • utrwalenie pojęcia para;
  • dobieranie par przeciwstawnych;
  • kształtowanie umiejętności pokonywania trudności;
  • poznanie charakterystycznych cech kotów;
  • klaskanie w rytm melodii;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • poznanie zwyczaju śmigusa-dyngusa i przygotowanie własnej dyngusówki;
  • ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-technicznych;
  • odczuwanie przynależności podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
  • rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka;
  • wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
  • ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
  • poznanie zasad zachowania się w kinie;
  • dostrzeganie regularności (rytmu) w zabawie;
  • rozwijanie umiejętności naśladowania;
  • poznanie zasad zachowania się w teatrze;
  • poszerzanie wiedzy na temat baletu;
  • rozwijanie płynności ruchów;
  • wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
  • poznanie zawodu malarza;
  • wdrażanie do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
  • wyrażanie siebie w malarstwie;
  • ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
  • kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych;
  • motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola;
  • poznanie akcesoriów urodzinowych;
  • kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny;
  • stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
  • utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia;
  • ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
  • motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
  • próba określenia własnych praw na podstawie piosenki;
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania sprzeciwu;
  • wyrażanie emocji w formie śpiewu;
  • rozwijanie zdolności plastycznych;
  • odczuwanie potrzeby wyrażania siebie w pracach plastycznych;
  • dostrzeganie wartości emocjonalnej w gotowej pracy.