KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na wrzesień

Krąg tematyczny: Przyjaciele w przedszkolu 02.09-06.09

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji

Obszar społeczny

  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • zapoznanie z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
  • kształtowanie pożądanych zachowań, respektowanie norm społecznych - wypracowanie kontraktu grupy
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
  • wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych za pomocą różnorodnych technik
  • kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa, góra, dół) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • wdrażanie do uważnego słuchania

 

Krąg tematyczny: Zakochaj się w Warszawie 09.09-13.09

Obszar fizyczny

  • aktywny udział w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach

Obszar społeczny

  • nabywanie świadomości własnej roli, jako dziecka, w środowisku społeczno-kulturowym
  • nabywanie świadomości obywatelskiej
  • budzenie przynależności narodowej – jesteśmy Polakami, mówimy po polsku, kształtowanie rozumienia pojęcia Ojczyzna
  • budzenie przywiązania do rodzinnego krajobrazu i elementów folkloru Mazowsza

Obszar poznawczy

  • zaznajamianie z mapą Polski, utrwalanie znajomości symboli narodowych i stolicy
  • słuchanie legend i opowieści związanych z powstaniem Warszawy
  • poznanie piękna sztuki ludowej: tańca, muzyki, haftu, stroju ludowego Mazowsza
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie (na początki i na końcu słowa)
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, pomiędzy, nad, pod)

 

Krąg tematyczny: Razem się bawimy 16.09-20.09

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po liniach prostych
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do szukania wsparcia w sytuacjach trudnych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie (zmiana osób w parze, zmiana ról w grupie)
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy

Obszar poznawczy

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ze śpiewem, tanecznych i rytmicznych
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
  • kształtowanie umiejętności szacowania „na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie gdzie jest więcej, gdzie jest mniej
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie

 

Krąg tematyczny: Różni ludzie – to my 23.09-27.09

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po łukach
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

Obszar społeczny

  • budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)

Obszar poznawczy

  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów fikcyjnych od rzeczywistych
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
  • poznanie obrazu graficznego głoski „o”– litery „O”, „o”

poznanie obrazu graficznego liczby „1”