Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, październik 2023
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.
Krąg tematyczny: JESIENNA POGODA
Uczymy się:
- samodzielnie radzić w różnych sytuacjach,
- przewidywać skutki własnego zachowania,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych i muzycznych,
- inscenizować ruchem treść piosenki i samodzielnie interpretować jej treść,
- rytmicznie odwzorowywać ruchem tekst wiersza z wykorzystaniem wzoru rytmicznego,
- wspólnie tworzyć obrazek „Deszczowe kropelki” i układać opowieści na podstawie obrazków,
- liczyć i porównywać liczebność zbiorów, dobierać obiekty w pary i rozpoznawać podstawowe kolory,
- odczytywać i układać rytmy (rytmy układane z figur geometryczne, rytmy wysłuchane i wygrywane),
- porządkować obiekty według jednej cechy, nazywać utworzone kolekcje,
- rozwiązywać zagadki dźwiękowe oraz tworzyć własne,
- rozróżniać i nazywać symbole przedstawiające zjawiska atmosferyczne oraz rozumieć ich znaczenie,
- wyciągać proste wnioski na podstawie prowadzonych zabaw badawczych,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- układać i tworzyć opowiadania obrazkowe, dostrzegając związki przyczynowo-skutkowe,
- przekazywać spostrzeżenia i wyrażać emocje podczas działań literackich, plastycznych i teatralnych.
Krąg tematyczny: Bezpieczna droga do przedszkola
Uczymy się:
- elementarnych zasad ruchu drogowego,
- nowych pojęć: sygnalizator, zebra, jezdnia, skrzyżowanie,
- rozróżniać i nazywać symbole przedstawiające znaki drogowe oraz rozumieć ich znaczenie,
- jak wykonać znak drogowy, samochód, posługując się różnymi technikami plastycznymi i technicznymi,
- wyciągać proste wnioski na podstawie prowadzonych obserwacji ruchu drogowego i prowadzić dyskusje na temat utworów literackich,
- układać i tworzyć opowiadania obrazkowe, dostrzegając związki przyczynowo-skutkowe,
- liczyć i porównywać liczebność zbiorów,
- rozpoznawać figury geometryczne i je nazywać, odczytywać i układać rytmy (rytmy układane z figur geometryczne, rytmy wysłuchane i wygrywane),
- rozpoznawać i nazywać źródła dźwięku, naśladować werbalnie i ruchowo pojazdy, inscenizować ruchem treść piosenek,
- rozwiązywać zagadki pantomimiczne oraz tworzyć własne,
- samodzielnie radzić w różnych sytuacjach i przewidywać skutki własnego zachowania,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- prezentować i oceniać własne wytwory na forum grupy.
Krąg tematyczny: KUBUŚ JEST CHORY
Uczymy się:
- przezwyciężać uczucie lęku w stosunku do lekarza,
- dbać o własne zdrowie,
- zasad prawidłowego żywienia,
- wcielać w nowe role, eksperymentować,
- tworzyć opowiadania obrazkowe, dostrzegając związki przyczynowo -skutkowe,
- rozpoznawać dźwięki dochodzące z otoczenia,
- wskazywać walory smakowe i węchowe owoców i warzyw,
- badać pojemność naczyń i będziemy gromadzić doświadczenia pozwalające nam zrozumieć sens mierzenia,
- interpretować znane powiedzenia o zdrowiu,
- nowych słów: termometr, stetoskop,strzykawka, bandaż,
- liczyć w jak największym zakresie obiekty, które słychać,
- że ostatni wypowiadany liczebnik oznacza konkretny obiekt, a jednocześnie wielkość liczebności zbioru obiektów,
- przeliczać obiekty, posługując się liczebnikami porządkowymi,
- przekazywać spostrzeżenia i wyrażać emocje podczas działań literackich i plastycznych,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- zgodnie współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych.