Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, styczeń 2024
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.
Tematy kompleksowe:
- Karnawał - muzyczne zabawy
- Dla babci i dziadka
- Kraina śniegu i lodu
Temat kompleksowy: KARNAWAŁ - MUZYCZNE ZABAWY
Uczymy się:
- definiować pojęcie: muzyka,
- określać źródła zjawisk akustycznych, tworzyć i rozwiązywać zagadki dźwiękowe
- badać możliwości akustyczne różnych przedmiotów codziennego użytku,
- odtwarzać przebiegi rytmiczne na wybranych instrumentach perkusyjnych,
- rozróżniać instrumenty perkusyjne po ich brzmieniu oraz tworzyć improwizacje instrumentalne,
- różnicować nastrój w muzyce i reagować na jego zmianę,
- tworzyć ilustrację plastyczną słuchanego utworu muzycznego,
- poszukiwać szmerów i efektów wydobywanych przy pomocy własnego ciała (klaskanie, pstrykanie palcami, szuranie stopami, stukanie palcami, tupanie),
- ilustrować ruchem treści piosenki,
- improwizować ruchem muzykę (poprzez gest, ruch całego ciała),
- wyrażać muzykę poprzez ruch rekwizytu,
- rozróżniać pojęcia określające położenie obiektów w przestrzeni: na, pod, obok, przed, za, obok, między,
- konstruować instrumenty z przedmiotów codziennego użytku,
- wykorzystywać nietypowe materiały podczas działań plastycznych,
- szukać kreatywnych sposobów rozwiązania problemu,
- jak można wyrażać emocje w formie plastycznej,
- zgodnie współdziałać z innymi w zabawach, grach i sytuacjach zadaniowych,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy.
Temat kompleksowy: DLA BABCI I DZIADKA
Uczymy się:
- prowadzić wywiad,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- przygotowywać ozdobne laurki i prace przestrzenne,
- odczytywać własne imiona na wizytówkach,
- tworzyć i rozwiązywać zagadki pantomimiczne,
- porządkować obrazki według określonej zasady,
- wspólnie planować działania,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- odtwarzać swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki,
- tworzyć kompozycje geometryczne,
- wyszukiwać zdjęcia w książkach i czasopismach,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- prezentować prace na forum grupy.
Temat kompleksowy: KRAINA ŚNIEGU I LODU
Uczymy się:
- posługiwać się pojęciami: kraina polarna, biegun,
- poznajemy nowe pojęcia: Arktyka, Antarktyda,
- określać cechy przedmiotu oraz miejsca jego położenia,
- wspólnie planować działania,
- tworzyć i rozwiązywać zagadki pantomimiczne,
- określać cechy zewnętrzne zwierząt oraz różnice i podobieństwa między nimi,
- lepić rzeźbę „Zwierzę polarne”,
- prowadzić doświadczenia z wodą i lodem,
- formułować wnioski z prowadzonych obserwacji przyrodniczych,
- porządkować obrazki według określonej zasady,
- odtwarzać swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki,
- odtwarzać ruchem treść opowiadania,
- tworzyć kompozycje geometryczne,
- wyszukiwać zdjęcia w książkach i czasopismach,
- tworzyć ilustracje do książki „Kraina śniegu i lodu”,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy.