Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, grudzień 2023
Tematy kompleksowe:
- WITAJ ŚWIĘTY MIKOŁAJU!
- NADCHODZĄ ŚWIĘTA
- ZBLIŻA SIĘ ZIMA
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu.
Uczymy się:
- rozpoznawać charakterystyczne krajobrazy,
- wytyczać na mapie trasę podróży Świętego Mikołaja do Polski,
- rozpoznawać kształty,
- dekodować informacje wizualne i dźwiękowe,
- wypowiadać się na temat tradycji i obrzędów związanych z nadchodzącymi świętami i poznamy historię Świętego Mikołaja,
- konstruować grę planszową i ustalać jej reguły,
- formułować życzenia,
- samodzielnie wybierać zadania do realizacji,
- wykonywać ćwiczenia artykulacyjne,
- dostrzegać regularność typu: dzień-noc, pory roku, odtwarzać rytm ilustrowany układem przestrzennymi i tworzyć rytm do odtworzenia przez innych,
- liczyć obiekty z dbałością o to, by każdy był pokazany i oznaczony liczebnikiem,
- określać liczebność zbioru poprzez odnoszenie ostatniego liczebnika do liczby policzonych obiektów,
- stosować regułę, wynik liczenia nie zmienia się, chociaż zmienia się kierunek liczenia i przestawia się liczone obiekty, stosować liczebniki porządkowe,
- przeliczać elementy zbioru w zakresie dostosowanym do własnych możliwości rozwojowych, porównywać liczebność wyodrębnionych zbiorów przez liczenie i łączenie w pary, ustalać: gdzie jest więcej, gdzie mniej, gdzie tyle samo; posługiwać się określeniami: o jeden więcej, o jeden mniej, tyle samo,
- określać położenie przedmiotów w przestrzeni, posługiwać się określeniami: na górze, na dole, pod, obok, na, między
- porównywać obiekty pod względem długości i ustawiać je w serie malejące i rosnące,
- określać wartości logiczne zdań prawda-fałsz,
- rozwiązywać zagadki słowne i obrazkowe,
- wspólnie planować działania, ustalając, w jakiej kolejności i co trzeba zrobić, by osiągnąć cel,
- układać historyjkę obrazkową i dostrzegać w niej związki przyczynowo skutkowe oraz konstruować proste opowiadania na bazie historyjki obrazkowej,
- układać obrazki z części i rozumieć zmiany odwracalne,
- prowadzić obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i parku,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych,
- wyszukiwać informacje, korzystając z dostępnych źródeł,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- prezentować i oceniać własne wytwory na forum grupy,
- wyrażać emocje podczas różnorodnych działań plastycznych, muzycznych, teatralnych i ruchowych.