Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, kwiecień 2024
Tematy kompleksowe omawiane w kwietniu:
- Wiosna w dobrym humorze
- Już wiele umiem
- Mam przyjaciół w przedszkolu
TEMAT:Wiosna w dobrym humorze
Będziemy:
- obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie,
- prowadzić poszukiwania przyrodnicze,
- klasyfikować przedmioty względem ich pochodzenia i przeznaczenia,
- określać niektóre cechy wybranych na terenie ogrodu ekosystemów,
- formułować wnioski z prowadzonych obserwacji przyrodniczych i doświadczeń wielozmysłowych,
- słuchać utworów literackich i prowadzić dyskusje na ich temat,
- odtwarzać ruchem treść opowiadania,
- odtwarzać i tworzyć proste ciągi rytmiczne oraz kontynuować je,
- odgadywać zagadki słowne, dźwiękowe i obrazkowe,
- przeliczać w zakresie 0-6 i więcej, w zależności od możliwości dzieci,
- tworzyć zbiory przedmiotów,
- ćwiczyć pamięć i percepcję wzrokową i słuchową,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych.
TEMAT: Mam przyjaciół w przedszkolu
Nauczymy się:
- posługiwać się pojęciem przyjaźń.
- dostrzegać przyjaciół wokół nas,
- określać cechy przedmiotu oraz miejsca jego położenia,
- wspólnie planować działania,
- robić pacynkę,
- odtwarzać ruchem treść piosenki Podajmy sobie ręce i ją śpiewać,
- określać cechy zewnętrzne danej osoby oraz różnice i podobieństwa między osobami,
- stosować określenia dotyczące orientacji w przestrzeni,
- porządkować obrazki według określonej zasady,
- odtwarzać swobodnym ruchem nastrój i charakter słuchanej muzyki,
- odtwarzać ruchem treść opowiadania,
- tworzyć kompozycje geometryczne,
- wyrażać swoje opinie o postępowaniu innych,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- tworzyć opowiadanie tekstowe, dostrzegając związki przyczynowo-skutkowe,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- prezentować prace na forum grupy.
TEMAT: Już wiele umiem
Będziemy:
- wypowiadać się na określony temat,
- nawiązywać życzliwe kontakty z kolegami,
- dostrzegać swoje mocne strony,
- omawiać utwory literackie i prowadzić dyskusje na ich temat,
- rozpoznawać i nazywać kolory,
- określać cechy przedmiotu oraz miejsca jego położenia,
- wspólnie planować działania,
- posługiwać się pojęciami: tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej,
- przeliczać w zakresie 0-6 i więcej, w zależności od możliwości dzieci,
- tworzyć zbiory przedmiotów,
- ćwiczyć pamięć i percepcję wzrokową i słuchową,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- dbać o ład i porządek w otoczeniu,
- wypowiadać się, dzieląc się wiedzą i doświadczeniami na forum grupy,
- prezentować i oceniać własne wytwory na forum grupy.