Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, listopad 2023
Tematy kompleksowe:
- Nasze ręce
- Jestem Polakiem
- Kto widział ufoludka
- Nasze zabawki
Zadania wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu
Krąg tematyczny: Nasze ręce
Będziemy:
- wykonywać ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z podaną instrukcją,
- tworzyć scenki teatralne i wyrażać emocje w formie werbalnej i niewerbalnej,
- tworzyć „teatr cieni” z rąk,
- rozwiązywać zagadki wzrokowe,
- układać puzzle wieloelementowe, pracując w zespole,
- dostrzegać podobieństwa i różnice, porównując różne elementy,
- przeliczać elementy w zakresie adekwatnym do własnych możliwości rozwojowych,
- poszukiwać szmerów i efektów akustycznych, które można wydobywać przy pomocy własnego ciała i różnych przedmiotów,
- uczyć się rymowanek i piosenek,
- improwizować ruchem muzykę (poprzez gest, ruch całego ciała),
- uczestniczyć w działaniach plastycznych, wykorzystując plastelinę, farby oraz nietypowe materiały,
- wyrażać emocje w formie plastycznej i tworzyć ilustrację plastyczną słuchanego utworu muzycznego,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych.
Krąg tematyczny: JESTEM POLAKIEM
Będziemy:
- wypowiadać się na określony temat, np. wypowiadać się na temat wyglądu swojej ulicy,
- poznawać symbole narodowe,
- utrwalać nazwę stolicy,
- rozpoznawać charakterystyczne miejsca w Warszawie na fotografiach,
- słuchać hymnu państwowego z zachowaniem postawy zasadniczej;
- wskazywać flagę Polski wśród innych flag;
- rozwijać orientację w przestrzeni,
- przeliczać elementy w zakresie adekwatnym do własnych możliwości rozwojowych,
- uczyć się dostrzegać i nazywać zmiany w szeregowym układzie figur,
- poznawać tańce ludowe,
- tworzyć konstrukcje według własnego pomysłu
- ćwiczyć pamięć i percepcję wzrokową, np. układając puzzle wieloelementowe,
- uczyć się wiersza i rymowanek,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych.
Krąg tematyczny: KTO WIDZIAŁ UFOLUDKA
Będziemy:
- rozpoznawać części ciała,
- dostrzegać prawą i lewą stronę swojego ciała,
- rozwijać orientację w przestrzeni,
- odkrywać umiejętność wytwarzania dźwięków przez różne części ciała,
- poznawać, w jaki sposób można poruszać dłońmi i stopami,
- interpretować ruchem utwór muzyczny,
- poznawać otaczający świat za pomocą zmysłów w toku różnorodnych zabaw,
- posługiwać się pojęciem: ufoludek,
- rozwijać twórcze myślenie,
- doskonalić swoją wymowę,
- komunikować w sposób niewerbalny,
- kształtować umiejętność liczenia,
- wyrażać swoje przemyślenia w formie ruchowej i plastycznej,
- rozwijać szybką reakcję na sygnały słowne, wzrokowe i muzyczne,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych.
Krąg tematyczny: NASZE ZABAWKI
Poznamy historię powstania Święta Pluszowego Misia
Będziemy:
- prowadzić wywiad na temat „Jak utrzymać porządek w sali?”,
- porównywać wygląd bajkowych postaci,
- uważnie słuchać tekstów literackich i opowiadać ich treść,
- wspólnie planować działania,
- przygotowywać „niedźwiadkowe przysmaki” z herbatników i miodu,
- przeliczać elementy i grupować je według podanego kryterium,
- układać puzzle, przedstawiające konturowe rysunki,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych i muzycznych,
- przygotowywać narządy mowy do wykonywania złożonych ruchów artykulacyjnych,
- sprzątać zabawki po skończonej zabawie i odkładać je na wyznaczone miejsce,
- zgodnie funkcjonować w sytuacjach zadaniowych,
- tworzyć kompozycje z figur geometrycznych i różnorodnych materiałów,
- szybko reagować na sygnały słowne, wzrokowe i muzyczne,
- wykonywać ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z podaną instrukcją,
- prezentować własne wytwory na forum grupy,
- wypowiadać się na forum grupy.