Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, wrzesień 2023
Zadania wynikające z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i realizowanego programu wychowania w przedszkolu
Krąg tematyczny Nasze zasady
Uczymy się:
- zasad i norm regulujących życie w grupie,
- przewidywać skutki własnego zachowania,
- samodzielnie radzić w różnych sytuacjach,
- wspólnie planować działania,
- układać ilustracje według chronologii wydarzeń,
- dbać o ład i porządek w otoczeniu,
- określać cechy przedmiotu oraz miejsca jego położenia,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych.
Krąg tematyczny Mam trzy lata
Będziemy:
- samodzielnie radzić w różnych sytuacjach,
- rozwijać orientację w schemacie własnego ciała
- określać cechy zewnętrzne danej osoby oraz różnice i podobieństwa między osobami,
- podczas zabaw rozwijać sprawność manualną i pamięć słuchową oraz koordynację słuchowo-ruchową,
- określać cechy przedmiotu, wykorzystując zmysły (wzrok, dotyk),
- odtwarzać ruchem treść opowiadania lub piosenki,
- współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- nawiązywać życzliwe kontakty z kolegami,
- wyjaśniać, co to znaczy dobry, a co zły kolega,
- uczestniczyć we wspólnych zabawach ruchowych,
- układać ilustracje według chronologii wydarzeń,
- wypowiadać się na określony temat na forum grupy,
- przekazywać spostrzeżenia i wyrażać emocje podczas działań literackich, plastycznych i teatralnych,
- dbać o ład i porządek w otoczeniu.
Krąg tematyczny Jesień zaprasza do zabawy
Uczymy się:
- liczyć i rachować:
- stosując regułę jeden do jednego, będziemy sprawdzać czego lub kogo jest więcej/mniej, tyle samo,
- liczyć i określać, ile jest obiektów,
- porównywać liczebności 2 zbiorów przez łączenie elementów w pary,
- uważnie obserwować otoczenie i odnajdywać ciekawe widoki, miejsca, obiekty,
- porównywać obiekty i szukać tego, w czym są do siebie podobne, a czym się różnią i opisywać wygląd obiektów, nazywać kolory, odtwarzać wzory rytmiczne,
- tekstów wierszyków do rysowania, co służy rozwijaniu koncentracji uwagi, pamięci i spostrzegania, usprawnia koordynację słuchowo-ruchową i wzrokowo-ruchową oraz kształci motorykę ręki, a ponadto pobudza wyobraźnię,
- przekazywać spostrzeżenia i wyrażać emocje podczas działań plastycznych i teatralnych,
- tworzyć wspólną kompozycję plastyczną z użyciem naturalnych okazów i materiałów,
- lepić różne formy przestrzenne,
- poznawać naturalne zapachy w najbliższym otoczeniu przyrodniczym i wielozmysłowo badać liście,
- słuchać i określać różne dźwięki z otoczenia,
- zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
- prezentować i oceniać własne wytwory na forum grupy.